Το παρόν και το μέλλον του αυτοκινήτου ή μήπως τελικά όχι; Μήπως η ηλεκτροκίνηση είναι η εντελώς λάθος κίνηση για την μείωση των ρύπων και απλά το πλυντήριο ειδήσεων παγκόσμια προσπαθεί να εξυπηρετήσει κάποια συγκεκριμένα συμφέροντα;
Μεγαλύτερο ποσοστό ρύπανσης από τα αυτοκίνητα έχουν οι αεροπορικές εταιρείες, όμως μόλις πριν λίγο καιρό η Lufthansa παραδέχθηκε ότι συνεχίζει να διατηρεί πάνω από 18.000 πτήσεις, ναι πολύ σωστά διαβάσατε πάνω από 18k πτήσεις, κενές, μόνο και μόνο για να μην χάσει το “παράθυρο” – slot – προσγείωσης / απογείωσης από συγκεκριμένα αεροδρόμια.
Ένα από τα πιο βασικά προβλήματα αυτή τη στιγμή όσον αφορά το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεν είναι η δυσκολία να βρεις ελεύθερο φορτιστή κοντά σου, ούτε ίσως (αν και αποτελεί μειονέκτημα) ο χρόνος που θα πρέπει να δαπανηθεί στην διάρκεια ενός ταξιδιού για να φορτίσεις εκ νέου το όχημα. Το μεγαλύτερο και κυρίαρχο πρόβλημα που αρκετοί θέλουν να περνάει στα ψιλά γράμματα είναι το πως παράγεις αυτή την ενέργεια.
Στην πλειοψηφία η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας γίνεται με την καύση υδρογονανθράκων που μολύνουν το περιβάλλον ενώ γίνονται κάποιες προσπάθειες για τις οποίες ακριβή στοιχεία δυστυχώς δεν είναι διαθέσιμα (μόνον…. έχουμε αυτό το ποσοστό πραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές κλπ ).
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προβάλλονται ως η βιώσιμη εναλλακτική των παραδοσιακών, βενζινοκίνητων οχημάτων, με την υπόσχεση μιας καθαρότερης και πιο πράσινης μορφής μετακίνησης. Ωστόσο, πίσω από τη λάμπουσα επιφάνεια της τεχνολογίας αυτής κρύβεται μια πιο περίπλοκη πραγματικότητα σχετικά με το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, ειδικά όσον αφορά το κόστος σε ρύπανση κατά την κατασκευή τους.
Ένας από τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζει την περιβαλλοντική βιωσιμότητα των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η παραγωγή των μπαταριών τους. Η διαδικασία αυτή απαιτεί σημαντικές ποσότητες σπάνιων γαιών και άλλων υλικών, η εξόρυξη των οποίων συχνά συνεπάγεται σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Επιπλέον, η ενέργεια που απαιτείται για την κατασκευή των ηλεκτρικών οχημάτων και των μπαταριών τους συχνά προέρχεται από μη ανανεώσιμες πηγές, αυξάνοντας το ήδη σημαντικό περιβαλλοντικό κόστος τους.
Για να αποσβεστεί το αρχικό περιβαλλοντικό κόστος κατασκευής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, υπολογίζεται ότι θα πρέπει να διανύσει περισσότερα από 140.000 χιλιόμετρα. Ωστόσο, φτάνοντας σε αυτό το ορόσημο, αντιμετωπίζουμε ένα ακόμα πρόβλημα: οι μπαταρίες του ηλεκτρικού οχήματος έχουν πιθανότατα εξαντλήσει τη διάρκεια ζωής τους και χρειάζονται αντικατάσταση. Η παραγωγή και αντικατάσταση των μπαταριών αυτών συνεπάγεται επίσης σημαντική ρύπανση, κλείνοντας έτσι έναν κύκλο που επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Αν και η τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκεται σε συνεχή εξέλιξη, με τη βελτίωση της αποδοτικότητας των μπαταριών και την αύξηση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην παραγωγική διαδικασία, είναι σημαντικό να εξετάζουμε όλες τις πτυχές του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των ηλεκτρικών οχημάτων. Μόνο έτσι μπορούμε να εξασφαλίσουμε μια πραγματικά βιώσιμη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, που δεν θα μετακυλίσει το κόστος στο περιβάλλον και στις μελλοντικές γενιές.
Διαβάστε τα νέα μας
στο ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο
Εγγραφείτε στην λίστα ενημέρωσης και λάβετε μόνον ενδιαφέροντα θέματα και εξελίξεις.
Ευχαριστούμε για την Εγγραφή σας
Οοοpss... κάτι πήγε στραβά δοκιμάστε πάλι παρακαλώ
Δεν υπάρχουν απαντήσεις